ZT MelanoShop - шаблон joomla Joomla

تالار گفتگو و مشاوره طب سنتی

ورود
Welcome to our طب سنتی

مقالات علمی

 

 

 

بهترین عرقیات گیاهی در تابستان

در فصل تابستان بیشتر از فصل‌های دیگر سال تمایل به نوشیدن انواع و اقسام آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های خنک داریم و بیش از هر فصل دیگری از این نوشیدنی‌ها در سبدغذایی خود قرار می‌دهیم. نوشیدنی‌هایی که به صورت طبیعی یا صنعتی آنها را تهیه و از آن برای افزایش رطوبت و کاهش دمای بدن‌مان استفاده می‌کنیم اما علاوه بر این نوشیدنی‌ها که قالب آنها از آبمیوه و عصاره انواع و اقسام میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز بهره ببرید. تهیه شربت از عرقیات گیاهی علاوه بر آنکه می‌تواند از عطش و دمای بدن‌تان بکاهد، می‌تواند فواید متعددی برای سلامت جسم و روح شما داشته باشد. در روزهای باقی‌مانده از تابستان این شربت‌های گیاهی را در کنار اعضای خانواده تهیه کرده و تابستانی خنک و سالم را با عرقیات گیاهی تجربه کنید.

 

ادامه مطلب...

 

 

 

توصیه های طب سنتی برای سحر

1-وعده سحري، معادل ناهاري است كه در روزهاي عادي مي‌‌خورديد؛ يعني انواع غذاهاي برنجي را مي‌توانيد در اين وعده بگنجانيد.

 

2-مي‌توانيد 10 تا 12 قاشق غذاخوري برنج پخته (البته كمي ‌چرب‌شده با روغن زيتون يا روغن كانولا) را همراه انواع خورش‌هاي سنتي در اين وعده ميل كنيد.

 

ادامه مطلب...

 

 

 

توصيه هاي طب سنتي براي روزه داران

به گفته سيد علي ابوالحبيب، محقق طب اسلامي تغذيه در طول ماه رمضان از اهميت زيادي برخوردار است و با تغذيه صحيح مي توان مواد سمي را از بدن خارج کرد.

تغذيه در طول ماه رمضان از اهميت زيادي برخوردار است و رفتارهاي نوع تغذيه در ماه رمضان با سايرماه ها متفاوت است همچنين روش صحيح تغذيه در ماه مبارک رمضان يکي از موارد مهمي است که لازم است مورد توجه قرارگيرد تا از عوارض جسمي يا عصبي جلوگيري شود.

 

ادامه مطلب...

 

 

 

غذاهاي ويژه ماه رمضان از ديدگاه طب سنتي ايران

خوردن کمي شله‌زرد، فرني يا شيربرنج براي شروع افطار در ماه رمضان خوب است.

روزه گرفتن در روزهاي گرم و بلند تابستان کمي با فصل‌هاي ديگر فرق دارد. زود تشنه مي‌شويد و اگر شاغل باشيد در طول روز با کاهش ميزان انرژي و فعاليت‌هاي جسمي روبه رو مي شويد. روزه عبادت و تمريني براي تحمل سختي‌هاست و اگر نکات روزه‌داري را خوب به کار نبريد روزهاي سختي را پشت‌سر خواهيد گذاشت. پس اگر مي‌خواهيد ماه رمضان را با سلامت کامل پشت‌سر بگذاريد، دکتر ناصر رضايي‌پور، راه‌هاي مفيدي را براي سلامت شما در اين ماه پيشنهاد مي‌کند.

ادامه مطلب...

 

 

 

تغذیه در ماه مبارک رمضان

با توجه به ساعات طولاني ناشتا بودن،بايد غذاهايي را مصرف کنيم که به کندي هضم مي شوند مثل غذاهاي حاوي فيبر زياد.غذاهاي ديرهضم معمولاً 8 ساعت در دستگاه گوارش مي مانند، در حاليکه غذاهاي سريع الهضم فقط 3 تا 4 ساعت در معده باقي مي مانند.

- غذاهاي ديرهضم عبارتند از:حبوبات مثل جو، گندم، جو دو سر، لوبيا، عدس، آرد، غلات برنج با پوست و ...(که کربوهيدراتها ناميده مي شوند).

- غذاهاي سريع الهضم عبارتند از:غذاهايي که حاوي قند، آرد سفيد و ...هستند (که به اين گروه کربوهيدراتهاي تصفيه شده گفته مي شود).

- غذاهاي حاوي فيبر عبارتند از:غذاهاي حاوي سبوس گندم، گندم سبوس دار، غلات و حبوبات، سبزيها، مانند لوبياي سبز، نخود، ذرت، اسفناج، برگ چغندر، ميوه هاي با پوست، ميوه خشک شده مثل برگه زردآلو، انجير، آلو خشک، بادام و ...

ادامه مطلب...

پر فروش ترین ها